• Μπαίνουμε στη θέση σας...

    ...γιατί κάθε υπόθεση είναι μοναδική!

  • Προασπίζουμε τα συμφέροντά σας...

    ...σε δύσκολους καιρούς για τα δικαιώματα των πολιτών!

  • Πιστεύουμε στην πλήρη ενημέρωσή σας...

    ... με απλά λόγια για όλους!

  • Τα δικαιώματά σας είναι απαραβίαστα...

    ...απέναντι σε τράπεζες και εισπρακτικές εταιρείες!

Τροχαίο ατύχημα



ΤΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο Κ.Ο.Κ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ

Πρέπει να σταματήσουμε αμέσως στον τόπο του ατυχήματος χωρίς η στάση μας να δημιουργεί πρόσθετους κινδύνους στην κυκλοφορία.

Λαμβάνουμε μέτρα κυκλοφοριακής ασφάλειας στον τόπο του ατυχήματος. 

Ειδοποιούμε με κάθε μέσο την Αστυνομική Αρχή, εφόσον δε μπορούσε να λάβουμε μέτρα κυκλοφοριακής ασφάλειας στον τόπο του ατυχήματος.  

Δίνουμε τα στοιχεία μας ή πληροφορίες σχετικά με το όχημά μας στους εμπλακέντες στο ατύχημα. 

Ειδοποιούμε, μέσα σε 24 ώρες, απευθείας ή δια μέσω της Αστυνομικής αρχής τον απόντα που ζημιώθηκε από ατύχημα υλικών ζημιών.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΤΟΜΟΥ: 

Σε τροχαίο ατύχημα που επήλθε θάνατος ή τραυματισμός, πρέπει να δίνουμε την απαραίτητη βοήθεια και συμπαράσταση στους παθόντες.

Σε τροχαίο ατύχημα που επήλθε θάνατος ή τραυματισμός, πρέπει να ειδοποιούμε οπωσδήποτε την Αστυνομική Αρχή και να μην απομακρυνθούμε από τον τόπο του ατυχήματος προτού φθάσει η Αστυνομία, με εξαίρεση όταν η απομάκρυνσή μας είχε σκοπό να ειδοποιηθεί η Αστυνομία ή να περιθάλψουμε τους παθόντες ή τον εαυτό μας ενώ παράλληλα πρέπει το συντομότερο δυνατό να ειδοποιήσουμε την αστυνομική Αρχή για το ατύχημα.

Σε τροχαίο ατύχημα που επήλθε θάνατος ή τραυματισμός, πρέπει να αποτρέψουμε τη μεταβολή του τόπου του ατυχήματος, με εξαίρεση αν υπάρχει λόγος αποκατάστασης της διακοπείσας συγκοινωνίας.

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ

Το πρώτο πού πρέπει νά κάνετε είναι νά σιγουρευτείτε ότι είσαστε εσείς σέ ασφαλές σημείο. Δέν θά βοηθήσετε κανέναν αν χτυπήσετε και εσείς στην προσπάθειά σας να βοηθήσετε. Μέ αυτό στό μυαλό ελέγξτε τήν κατάσταση. Υπάρχει κίνδυνος γιά εσάς ή τόν τραυματία; Πόσοι έχουν χτυπήσει; Υπάρχουν άλλοι γιά να σταματήσουν την κίνηση; Υπάρχει τηλέφωνο για νά ειδοποιήσετε νοσοκομειακό ή την Αστυνομία ;

Τό κυριώτερο πού πρέπει νά ακολουθήσετε είναι ο κανόνας τού Ιπποκράτη: Η παρέμβασή μας δεν πρέπει να δημιουργήσει επιπλέον ζημιά. Δηλαδή ΔΕΝ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΑ εκτός αν η ζωή του είναι σε άμεσο κίνδυνο στο σημείο πού βρίσκεται. Στην περίπτωση αυτή ο καλύτερος τρόπος να τον μετακινήσετε είναι τόν πιάσετε από τίς μασχάλες ενώ συγχρόνως κλειδώνετε τό κεφάλι του ανάμεσα από τα μπράτσα σας καί τόν τραβάτε οπισθοχωρώντας σε ευθεία γραμμή πρός ασφαλές σημείο. Δέν αφαιρούμε το κράνος.

Ο τραυματίας είναι σε ασφαλές σημείο τώρα καί τόν εξετάζουμε εάν ανασαίνει και έχει σφυγμό. Εαν δεν ανασαίνει χρειάζεται τεχνικές πού δυστυχώς γενικά δεν ξέρουμε και δεν θα καλύψουμε σε αυτό τό σύντομο γράμμα. Μετά γιά πληγές όπου τρέχει αίμα. Κοιτάμε προσεκτικά γιατί μία ανοικτή πληγή μπορεί νά κρύβεται κάτω από μπουφάν - αδιάβροχα κλπ. Εαν παρατηρήσουμε ακατάσχετη αιμορραγία αρχικά προσπαθούμε να ασκήσουμε πίεση στο σημείο αυτό ώστε νά την περιορίσουμε. Εαν είναι σε κάποιο άκρο μπορούμε νά τό σηκώσουμε ώστε να μειωθεί η πίεση του αίματος στο σημείο αυτό. Αλλη τεχνική είναι να ασκήσουμε πίεση σέ αρτηρία κοντά στην πληγή προς την καρδιά, αν και δεν θα σταματήσει τήν αιμορραγία εντελώς, θα την περιορίσει.

Εάν τώρα ο τραυματίας αναπνέει και δεν έχει ακατάσχετη αιμορραγία ακινητοποιούμε το κεφάλι όσο καλύτερα μπορούμε, περιμένοντας τή βοήθεια. Γονατίζουμε καί εγκλωβίζουμε τό κεφάλι του (δέν αφαιρούμε τό κράνος ) ανάμεσα από τά γόνατά μας και το κρατάμε όσο το δυνατόν σταθερό. Συγχρόνως του μιλάμε και προσπαθούμε να τον κρατήσουμε όσο πιό ήρεμο μπορούμε μέχρι νά έρθει η βοήθεια."

Μέ δύο λόγια: Δεν μετακινούμε τόν τραυματία. Σταματάμε τήν αιμορραγία. Δεν βγάζουμε το κράνος. Κρατάμε τό κεφάλι του σταθερό. 

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ 

Τρακάρατε; Προσέξτε τις επόμενες κινήσεις σας.

Ίσως είναι πια ελάχιστοι οι οδηγοί Ι.Χ. που δεν είχαν ποτέ την εμπειρία ενός ατυχήματος (τρακαρίσματος) με το αυτοκίνητό τους, είτε ήταν οι ίδιοι υπαίτιοι είτε όχι.

Ωστόσο, όταν συμβαίνει το ατύχημα, συχνά υπό το κράτος εκνευρισμού δεν προβαίνουμε στις σωστές ενέργειες, με αποτέλεσμα να βγαίνουμε πιθανώς ζημιωμένοι.

Ποιά είναι λοιπόν τα σωστά βήματα ; 

α. Όταν είμαστε εμείς υπαίτιοι του ατυχήματος.

Η πρώτη κίνησή μας εάν βρεθούμε υπαίτιοι ατυχήματος είναι να ανταλλάξουμε τα στοιχεία μας (όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο, ασφαλιστήριο συμβόλαιο, αριθμός κυκλοφορίας). Εάν έχουμε έστω και την παραμικρή αμφιβολία για την υπαιτιότητά μας ή το ατύχημα εμπίπτει σε θέματα Κ.Ο.Κ., καλούμε αμέσως την Τροχαία και την Ασφαλιστική μας Εταιρία (Τμήμα Ζημιών). Εάν μας ζητηθεί να υπογράψουμε Υπεύθυνη Δήλωση, δεν το κάνουμε πριν επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά με τον ασφαλιστή μας. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι δεν υποχρεωνόμαστε από το Νόμο να υπογράψουμε τέτοιου είδους δήλωση.

Εάν υπάρχει οποιαδήποτε διχογνωμία για τους υπεύθυνους του ατυχήματος αναζητούμε επί τόπου μάρτυρες, που μπορούν να διασφαλίσουν την άποψή μας και σημειώνουμε τα στοιχεία τους.

Στην συνέχεια ενημερώνουμε την Ασφαλιστική μας Εταιρία για το συμβάν δίνοντας αναλυτικά στοιχεία για τις συνθήκες του ατυχήματος ώστε το εξειδικευμένο τμήμα να εκτιμήσει εάν υπάρχει ευθύνη. 

β. Όταν είναι ο άλλος οδηγός υπαίτιος του ατυχήματος.

Ζητάμε αμέσως τα στοιχεία του υπαιτίου.

Τηλεφωνούμε στην ασφαλιστική μας εταιρία.

Εάν υπάρχει διχογνωμία ή άρνηση - από πλευράς του άλλου οδηγού - του ατυχήματος καλούμε αμέσως την Τροχαία (ιδιαίτερα εάν θεωρήσουμε ότι ο οδηγός είναι μεθυσμένος, εάν δεν έχει δίπλωμα, εάν είναι ανασφάλιστος).

Αναζητούμε μάρτυρες - δια πάν ενδεχόμενο - και παίρνουμε τα στοιχεία τους.

Ενημερώνουμε τον υπαίτιο του ατυχήματος ότι πρέπει την επομένη να κάνει Δήλωση Υπαιτιότητας. Εάν είναι "αρνητικός" του ζητάμε Υπεύθυνη Δήλωση (την οποία όμως δεν είναι υποχρεωμένος να υπογράψει). Στην περίπτωση πάντως που έχουμε καλέσει την Τροχαία δεν έχει περιθώρια να μην κάνει Δήλωση.

Στην συνέχεια πηγαίνουμε το αυτοκίνητό μας στο συνεργείο αφού έχουμε τηλεφωνήσει στην Ασφαλιστική Εταιρία του υπαιτίου να στείλει πραγματογνώμονα. Εάν σε εύλογο χρονικό διάστημα η Εταιρία του υπαιτίου δεν στείλει πραγματογνώμονα προχωρούμε παρ' όλα αυτά στην επισκευή. Σκόπιμο είναι όμως να προσυμφωνηθεί το κόστος της επισκευής μεταξύ συνεργείου και πραγματογνώμονα.

Μετά το πέρας της επισκευής προσκομίζουμε το τιμολόγιο του Συνεργείου στην Ασφαλιστική Εταιρία του υπαιτίου, η οποία είναι υποχρεωμένη να μας πληρώσει σε εύλογο χρονικό διάστημα. Εάν η εταιρία καθυστερεί αδικαιολόγητα να μας αποζημιώσει, φέρνοντας διάφορα κωλύματα προσφεύγουμε είτε στην Υπηρεσία Νομικής προστασίας της δικής μας Ασφαλιστικής Εταιρίας, είτε στα Δικαστήρια.

Τέλος αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι, σε περίπτωση ατυχήματος, είτε είστε υπαίτιος είτε όχι, πρέπει να κρατήσετε την ψυχραιμία σας και να μην εκτραπείτε (φωνές, ύβρεις, χειροδικίες) διότι θα υποστείτε τις συνέπειες του Νόμου.  

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΗΣ ΖΗΜΙΑΣ.

Για να καταβληθεί οποιοδήποτε ποσόν αποζημίωσης χρειάζεται να προσκομισθούν τα παρακάτω δικαιολογητικά από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου:

Πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας.

Πρωτότυπα τιμολόγια.

Αστυνομική ταυτότητα η διαβατήριο.

Α.Φ.Μ. και Δ.Ο.Υ  

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΦΙΛΙΚΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΖΗΜΙΑΣ 

Ο Φιλικός Διακανονισμός έχει θεσπιστεί εδώ και αρκετό καιρό και έχει υιοθετηθεί από το σύνολο σχεδόν των ασφαλιστικών εταιριών.

Ο Φιλικός Διακανονισμός χρησιμοποιείται προς επιτάχυνση της αποζημίωσης και απλοποίησης του διακανονισμού, αποκλειστικά και μόνο υλικών ζημιών υπέρ του αναίτιου ασφαλισμένου.

Είναι συνεπώς συμφέρον για τον ασφαλισμένο, να χρησιμοποιεί την παροχή αυτή στην περίπτωση που έχει ατύχημα υλικών ζημιών το κόστος αποκατάστασης των οποίων δεν πρέπει να ξεπερνά τα 6.000 ΕΥΡΩ.

Απλά θα πρέπει - εκτός των ανωτέρω - να έχει υπόψη του τα εξής:

Το ατύχημα πρέπει να αφορά μόνον δύο οχήματα από διαφορετικές ασφαλιστικές εταιρίες εντεταγμένες στο σύστημα.

Το ατύχημα να έγινε εντός της ελληνικής επικράτειας.

Να έχει συμπληρωθεί και υπογραφεί και από τους δύο εμπλεκόμενους οδηγούς το έντυπο Φιλικού Διακανονισμού.

Σημειωτέον ότι οι εμπλεκόμενοι, δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης ατυχήματος προς την εταιρία τους. (Από 1/6/03 δεν κρίνεται απαραίτητη η συμπλήρωση του εντύπου της δήλωσης. Υπογράφετε από τις εταιρίες που εμπλέκονται στην ζημία ένα έντυπο επικοινωνίας).

Σε καμία περίπτωση δεν αποκλείεται και η ταυτόχρονη αυτοψία της τροχαίας.

Εφόσον δεν είστε εσείς υπαίτιος και συνυπογράψετε με τον οδηγό του οχήματος που προξένησε το ατύχημα τη Δήλωση Φιλικού Διακανονισμού - την οποία θα έχει μαζί του οποιοσδήποτε εκ των δύο - έχετε δικαίωμα να διεκδικήσετε την αποζημίωση σας από τη δική σας ασφαλιστική εταιρία αποφεύγοντας έτσι τυχόν ταλαιπωρίες ή αντιδικίες με την εταιρία του υπαιτίου του ατυχήματος.

Εάν ο άλλος οδηγός δεν επιθυμεί Φιλικό Διακανονισμό και υπάρχει σαφής αντιδικία, πριν προχωρήσετε στα επόμενα στάδια, καλό είναι:

είτε να φωνάξετε την Τροχαία

είτε να καλέσετε την ασφαλιστική σας εταιρία ώστε να στείλει κάποιον συνεργάτη της επί τόπου (έως 4 μ.μ.)

Βασικός κανόνας - εν αναμονή των παραπάνω - είναι να μην μετακινηθούν τα εμπλεκόμενα οχήματα από τον τόπο του ατυχήματος.

Να σημειώσετε αμέσως τον αριθμό κυκλοφορίας και τα στοιχεία (όνομα οδηγού-ασφάλεια) του άλλου οχήματος.

Να αναζητήσετε μάρτυρες του ατυχήματος και να σημειώσετε τα ονόματα και τα τηλέφωνά τους.

Σημαντική βοήθεια θα προσέφερε να έχετε πάντα μαζί σας μία φωτογραφική μηχανή και να φωτογραφίσετε τα δύο οχήματα στο σημείο της σύγκρουσης και με τον αριθμό κυκλοφορίας τους.

Όταν έρθει η τροχαία να δώσετε τα στοιχεία των μαρτύρων και να κρατήσετε στοιχεία των εμπλεκομένων οδηγών και αυτόπτων μαρτύρων.

Ενημερώστε την ασφαλιστική σας εταιρία εντός 3 ημερών, και τηλεφωνήστε το γρηγορότερο στον ασφαλιστικό σας πράκτορα για ενημέρωση.

Πηγή: http://www.policenet.gr/portal/ext/energiestroxaiou.html

Ρωτήστε μας...

...για την περίπτωση σας. Θα σας απαντήσουμε σύντομα. Πείτε μας:

      2 + 6 = ?